Cassandras

Alla inlägg under april 2011

Av Cassandra - 30 april 2011 18:11

Hej hur e de med er? Med mig är de super bra. Har precis sålt fälgarna + däcken. Så nu fick jag lite extra klirr i kassan.   

Vi lagade kalops, potatis och morötter till mat idag namnam vad gott de va.  Ska snart också öppna första kurkon. Och senare ska vi åka in till stan för att protestera mot körförbudet i Ekenäs. Jaa ni kan ju läsa själva vad de handlar om. 


http://svenska.yle.fi/nyheter/artikel.php?id=212097&referer=as




Själv tycker jag att de e helt idiotiskt. Ja menar hur ska de kolla att ingen kör. Och de e ju endå mopederna som är mest störande. Och dom kan ju inte ens trafikreglerna, utan de kör bara. Blir lite irriterad på dom men de hör ju sommaren till. Vad tycker ni om körande i Ekenäs??


 


Av Cassandra - 29 april 2011 18:22

Mitt paket från pretty.fi har kommit    Bra avslutning på veckan. Detta var innehållet:


 

  Rouge från Calvin Klein, färgen 108 hush




Volymbalsam från James Brown, london (present åt mamma)



 

Age defying från REVLON, precise wrinkle eraser with botafirm.

(present åt mamma)


Sedan handlade jag också lite annat idag.



     

Ansiktsmask från Nivea




 

Ansiktsskrubb från Herbina




   

Duschkräm med Aloe Vera






Handkräm med Aloe Vera





 

Myggmedel





Och fästingspreparat åt katterna.



Håhhå de blev nog en bra summa allt de här.


Nu ska jag äta morgonmål.



Av Cassandra - 29 april 2011 14:30

Hejsan hejsan. Usch vad jag va yrvaken imorse då jag vaknade. Dagen fortsatte på praktiken och jag har varit lika trött hela dagen. Sen kom min lärare på besök och diskuterade vad min handledare kan kolla upp att jag kan.


Hehhe när jag kom hem och hade suttit fram för datorn en stund så knackade det på dörren. Funderade först vem fan som hade kommit. Kolla ut genom fönstre och såg en stor vit paketbil. När jag väl öppnade dörren så stod där en brud med ett papper i handen. Hahha tänkt börja gapskratta eftersom hon såg ut som en blandning mellan Hippie och punkare. Hon pratade finska och jag fick nu knaggla på med min skitfinska.

Sen mitt i allt kunna hon svenska men bröt fort om till finska tillbaka. Gulle fick sina nya sommardäck.


Tror jag ska vila en liten stund nu tills gulle kommer hem. Kram på er 



 

Av Cassandra - 28 april 2011 17:55

Hej igen.

Det blev kotipizza idag med gulle.  Jag tog en Zorbaskotzone med chili dressing och gulle tog en Burger-pizza. Nu e vi båda mätta och belåtna. Men nu är följande fråga vad ska man göra nu?? Förslag?


 

Av Cassandra - 28 april 2011 13:58

Hej hej. Ville bara berätta att praktikdagen e över, fick välja mellan att gå hem tidigare eller fara med till en klient till 3 tiden ( slutar 14.30 och hon hade besökstid mellan 14.15 och 15) heheh, vad tror ni att jag valde? ;)


Jag har också många många myggbett och benet är svullet och rött. Kan man va allergisk för myggbett och vad kan man göra åt de? Kortizonsalva hjälper inte. Har till och med ett jävla myggbett under foten. Alltså på riktigt hur fan slipper dom överallt?


Blev inga bilder från igår, förlåt för de. Men Jouni tittade också förbi. Hehe han kände säkert matlukten då han åkte förbi.


Skall om en timme ungefär åka in till stan.. Skall äta och handla kanske någo smått. Men ni ska ha en bra kväll så kanske jag skriver senare. Kram


 

Av Cassandra - 27 april 2011 17:04

Hejsan


Slutade praktiken lite över 2 idag. Skulle sluta halv 3 men tanten som vi sku bada hade stuckit till någon penisionärsträff. De här gillar jag   Sedan va jag efter gulle och efter Tintti. Potatisen kokar och snart sprakar vi igång grillen. Trevlig kväll. Kanske uppdaterar med lite bilder. 


Av Cassandra - 27 april 2011 04:59

Godmorgon. Dålig uppdatering igen men de e så stressigt med praktik och ledighet. Igår hade jag kvällstur och de gick bra. Kvällen gick super snabbt. Idag ska jag ha morgontur, blää sku int alls orka. Har typ 10 myggbett på benen och alla har kliat  mer eller mindre i natt, irriterande. Men jag tänkte bara visa att jag lever. Nu ska jag väcka gulle och sen börja fixa mig klar. Men kanske skriver mera då jag kommer hem. Ha en bra dag.    

 


Av Cassandra - 24 april 2011 14:40

Hejsan. Har varit lite bloggtorka nu under påsken men har helt enkelt inte hunnit blogga. Så förlåt. Igår va vi till American Car Show med Puppe och Johanna. Åkade nissan och skrattade som bara vad när vi skulle hitta i Hesa. Hitta också deras bilmaskot som jag lekte med. Satte den ut genom förnstret och fan hur folk glodde. Nåååh vem sku nu int göra de om man sku se en Piro som tittar ut från en bil. Här är lite bilder från AMC:


           



Idag har vi städat hela huset, bilen och bykt 6 maskiner med byke. Skall snart åka in till stan och inhandla lite saker till grillandet ikväll. Skall bara föna håret först. Sen kommer mamma hit      Ha en bra kväll och njut av de fina vädret.

Ovido - Quiz & Flashcards