Cassandras

Alla inlägg under mars 2011

Av Cassandra - 31 mars 2011 10:54

Jippiiee fick lön idag, nästan 1000€ (999,69€ för att va rikit exakt), så nu reder det upp sig med Sonera och med Sergel. Och alla andra räkningar är bortbetalade nu, känns super bra. Man borde ju nästan fira, men hur? Laga god mat tills gulle kommer hem kanske.   Känns super bra och jag e jätte glaaaaad.


Jag hade bara en lektion idag och de va finska, vi skrev förhöret och sen fick vi en uppgift. Uppgiften va klar redan 9.15 så vi slappade en stund jag och Sarah. Sen for jag och träffa modda-läraren och de gick bra. Sen kom jag hem. Nu skall jag se på lite andra avenyn.


Ha de bra i fina vädret :)

Av Cassandra - 30 mars 2011 20:13

Go´kväll. Håller på kämpar me finskan och gulle förhör mej. Håhhå igen en gång kan jag ju konstatera att man ska int läsa läxor den här tiden. Känns som att inget fastnar och alla ord hörs lika. Men nog går de, jag klara ju de som vi hade idag också.


Vill ni veta en sak? Jag tänkte nu ladda upp en v-blogg som jag filmade på väg till skolan idag. Ljudet i filmen och kvalitén är helt fucked-up eftersom jag filmade de me min telefon. Och kameran är fel väg så jag blev filmad på snädden. Men nu är stora frågan den.... Skall jag fortsätta med v-bloggar eller skall jag bara skriva, eller till och med både och? Lovar att göra ett nytt om ni vill de. Laddar upp lite bilder på Achilles så länge.      

         



Söt va? Vår lilla Russian blue katt.


Imorgon har jag en lektion, finska derekt på morgonen. Sen tänker jag ta ledigt. Och tänker inte gå till skolan förräns måndag.  


Nu ska vi nog gå och sova. Hörs imorgon , antingen före eller efter skolan. Godnatt   

Av Cassandra - 30 mars 2011 12:11

Haaalloj. Hemma igen, träffade min kära lilla Ior på stan när ja skulle hem. Hon blev så ivrig så hon ville åka ett varv i racer-golfen ( hah eller någo ;) ) Sen släppte jag av henne och åkte hem.

Har sett några avsnitt av Andra avenyn. Fortfarande lika bra.  Ska snart åka tillbaka till skolan igen. Ska ha matematik och vi ska va i datasalen och göra uppgifter.

Kanske att jag bjuder på en bild eller två av något när jag kommer hem. Haa de braa.

Av Cassandra - 30 mars 2011 06:55

Goodmorgon solstrålarna som läser de här. Tänkte bara göra ett snabbt inlägg innan jag åker till skolan. Har finska ordförhör idag men vi ska hoppas att de går bra.Slutar redan klockan 10 ida och sen har jag matte klockan 14.30 Men ska nog va dukti o fara på den lektionen.  Skall också få mitt engelska material idag så att jag kan börja läsa på tenten nästa vecka. Blir ju skoj så att man får den gokänd. Men nu e klockan åtta så jag ska börja köra iväg. Höörs på nytt när jag kommer hem.  

Av Cassandra - 29 mars 2011 11:20

Hejhej, hemma igen. Hade bara en lektion idag, då skulle vi skriva instuderingsfrågorna till samhällskunskapen. Men duktig som ja e så gjorde jag dom igår kväll så hade ledigt ida. Kan int säga annat än HIHI  

Sen hade jag ett möte med min egenlärare och sen hem. Har super mycke i skolan nu som ska göras.

  • finska ordförhör 30.3
  • finska i vården tent ?
  • samhällskunskaps tent5.4
  • engelska tent 6.4
  • skrivteknik arbete + presentation

Usch va de här e mycke att läsa till. Men vi ska hoppas att de går bra.  Så ni får hålla tummarna  


Btw, jag e på avsnitt 23 redan i Andra Avenyn.. såååå grymt bra serie.   Igår såg vi också på Paranormal Activity 2, usch va äcklig film.  

Kolla på trailern och berätta vad ni tycker :) Ha en bra dag, nu ska jag fortsätta mitt Andra Avenyn maraton

Av Cassandra - 28 mars 2011 11:03

Hej hej ha vari lite dåligt med inlägg under helgen. Men hela min helg har gått till att vila , p.g.a flunssan. Har också lagat finska uppgifter och en matte uppgift om statisik. I finskan laga ja en cv, "minä olen" och en arbetsansökan. Finskan e ju inte så svår egentligen , bara man kommer ihåg orden. Någon dag denna vecka ska jag också fixa undan min "finska i vården" då med ett muntligt test.


Vet ni vad jag gör nu? Jag laddade ner hela säsong 1 av Andra avenyn. Ha redan sett 4 avsnitt och de e så grymt bra.    Vad tycker ni om den serien? Sett den?

Av Cassandra - 25 mars 2011 13:15

Nu har jag snart skrivit 6 sidor i mitt arbete om depression. Super intressant ämne därför löper texten på så bra. Har bara lite  kvar nu och finslipningen.


Ringde också till jobbet på vägen hem och berättade min situation med flunssa, de delade upp min tur, så nu jobbar jag 9-15 på söndagen. Men om jag får feber eller några andra värre krämpor så skall jag ringa imorgon och då vara hemma på söndagen.

Blää jag hatar att va sjuk. Har grymt sjukt i öronen nu igen. Och är hes som en kyckling. Men men ska preparera mig själv nu med vitlök och sen skriva klart arbetet.   


Av Cassandra - 25 mars 2011 09:36

Hejhej sitter i skolan nu o ska skriva på ett arbete. Ha kommi en bra bit på vägen men ännu finns de några saker som måste finslipas innan man kan printa ut och lämna till opponent och lärare.


Usch då de snöa imorse. igår kunna man köra me takluckan uppe och ha kesäfeelis men inte idag. De va nog bara att hålla tungan rätt i munnen så att man sku hållas på vägen, Tenala vägen va ju fruktansvärt dåligt plogad.


Vad ska ni göra idag?


Själv ska jag

  • ringa till jobbe
  • se på Sveriges värsta bilförare
  • göra skoluppgifter
  • laga mat

Men kanske ja sku göra någon nytta nu på lektionen. Hörs då jag är hemma. Kram

Ovido - Quiz & Flashcards