Cassandras

Alla inlägg under januari 2011

Av Cassandra - 28 januari 2011 13:56

Oj vad najs att vara ledig fredag, lördag. Idag vakna ja lite före 9 efter en natt med tung sömn. Hur kan det komma sig att man sover olika om man ska på jobb följande dag eller om man e ledig? 


De va nog så roligt att vakna när solen va på väg opp. Och nu lyser den så fint. 


Snart ska jag och söka mitt    igen. Men först tänkte jag slänga upp lite bilder. 



Bild på Achilles gulle. Visst e han så söt och fin 


       


Bild på mig från idag. 



Nu skall jag hoppa iväg efter min sötnos. Men först efter posten. 

Ha de braa

Av Cassandra - 27 januari 2011 11:22

Hej hej , jag kom precis hem från praktiken /stan. På praktiken var de bara goda nyheter. Jag fick höra att jag varit jätte dukti under praktiken och är nu redo att göra mitt YP. Känns super bra. 

Jag var också in via Kårkullas omsorgsbyrå och lämnade in pappren om stödpersonsuppdrag. De skulle höra av sig när de visste vilken klient och när jag börjar.   


Nu skall jag bleka mina tänder, tycker nog att dentaworks fungerar. Märker redan skillnad efter bara 2 behandlingar. Nu blir det alltså behandling nummer 3. Skall ha den här behandlingen på i ca 2½-3 h och sen skall jag söka mitt    från jobbet. 

    


Nu skall jag planera lite till 15 nästa månad. Va ska man rikit hitta på? ;)



Av Cassandra - 27 januari 2011 07:20

Hejsan. Igår va vi på I.P möte med en av klienterna på boendet och där blev det tal om att denne behöver en stödperson. Perfekt tänkte jag, och tog ansökningsblanketten med hem och fyllde i den. 

  

Så idag efter mötet med Maggis så ska jag åka in till omsorgsbyrån och lämna in detta världefulla papper. Känns som att jag verkligen brinner för handikappade nu.   Jag har också fått vikarieturer på Österbyboendet, ska bli super roligt att jobba för lön och int gratis som man gör som praktikant. 


Nu skall jag åka iväg. Men först tänkte jag dela med mig denna underbara sång av Shania Twain. Ha en bra dag :)

Av Cassandra - 20 januari 2011 10:37

Goodmorning. Då va de jobb idag igen efter en dag ledigt. Men före jobbet ska jag duscha , kollla postlådan och sminka mej. Sen är jag nog klar.

Har ni tänkt på de, att det finns 4 speciella datum de här året.

  • 1.1.2011
  • 11.1.2011
  • 1.11.2011
  • 11.11.2011

Kanske att det skulle hända något speciellt någon av datumena.  en resa kanske någon förändring i kärleken  

Man kan alltid drömma och hoppas. Nu skall jag hoppa i duschen. Have a nice day 

Av Cassandra - 17 januari 2011 12:31


Nu iväg på jobb, och såhär ser dagens outfit ut. Have a nice day everyone   

  

Av Cassandra - 17 januari 2011 11:06

Snart kommer mina tänder att vara skinande blanka och VITA    Har nämligen beställt dentaworks tandblekning. Skall bli spännande att prova. Har så länge velat ha vita tänder så nu bestämde jag mig att beställa.



http://fi.dentaworks.com/products/dentaworks-whitenow-22-hampaiden-valkaisu.htm 


vad tycker ni om tandblekning? Onödigt ? Nödvändigt? Lämna en kommentar.  Ha en bra dag hej dåå.

Av Cassandra - 17 januari 2011 09:50

Hejsan hejsan. Nu är helgen över och snart på jobb igen, känns rätt så roligt att åka till Österby nuförtiden om man jämför min rekation före jag började praktiken där. Har bestämt mig nu för vilket UP jag skall välja i april. Och funderar också starkt att bli stödperson till någon med handikapp.Men det är helt öppet ännu.

 

I helgen firade vi 5 månader tillsammans med världens bästa pojkvän. Vi var till Kina-restaurangen i ekenäs och äta och de va super gott. Fick också en nomination "bricka" med en ängel på och en stor bukett med rosor.  Blev så glad.   

 

Igår ( söndag ) var vi på shopping till salo. Köpte kläder i H&M för presentkortet som jag fick till julklapp av mamma. Bilder kommer senare eller imorgon eftersom jag har glömt väskan och kameran i gulles bil. Lyckad jag.   

 

 

Snart skall jag hoppa i duchen och sen fixa mig klar för praktiken. Slutar kl 21 idag.. Ha en bra dag allihopa.

Av Cassandra - 10 januari 2011 07:23

 Godmorgon på er. Det var en tid sen sist igen. Skall snart på praktik men tänkte bara slänga in ett kort blogginlägg innan jag går. Hoppas jag får lika roligt på praktiken denna vecka som jag hade förra veckan. Klienterna på boendet är nog så tacksamma för allt man gör och hjälper dem. Känns bra när de uppskattas.   

Mitt smink har kommit som jag beställde från pretty.fi , rougen och läppennan är helt underbara färger men läppglanset som jag beställde är hemst, läpparna känns gryniga när man har det på och färgen är brun (!) ingen höjdare derekt.


Nu skall jag fara , ha en bra dag.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards