Cassandras

Alla inlägg under november 2010

Av Cassandra - 30 november 2010 13:05

Av Cassandra - 30 november 2010 11:41

Hej på er.

Länge sen sist. Vet att det har varit lite dåligt med inlägg den senaste tiden men det  har hunnit hända en del iställe. Har krockat bilen på torsdagen förra veckan, tror nog att jag hade änglavakt med mig den dagen, eftersom jag inte fick några värre skador. Hade bara ont i nacken / musklerna i halsen och armarna. Har också ett blåmärke på högra ben men de är inte sjukt mera.

En sak bara som jag  blir fed-up på så är att det är bara synd om min med passagerare. Men nog kan ju jag också ha fått någo värre fel som inte har visat sig ännu. Man läser dagligen på facebook hur synd det är och att hjältinnan skall klara det och hoppas på det bästa. Höh! Ingen fan har frågat hur det är med mig! Nej fan nog bli ja så slut på såna där människor. De sägs nog att de bryr sig opm mej också men de e nog bara tomma ord, annors skulle väl den människan ha kunnat fråga själv hur de är med mig men neej de  e för mycket begärt!

Usch vad jag blir arg på sånt där.

 

Vad mera då? Var till Åbo /Tyks på lördagen och kände mig riktigt dukti som hitta utan gps därifrån   

I skolan e de  nu som de e , e så trött på allt där. Konstigt sen att jag har för tillfället ca 60 frånvarotimmar. Inte så bra men de ska de nog bli ändring på. Perioden byter ju imorn så ska skärpa mig.   

 

Ni borde nästan få medalj ni som har orkat läsa såhär långt . Blev ett rätt så långt inlägg . Men de kan ju vara bra  me såna imellan också. Nu ska jag iallafall fixa mig klar och sen köra in till Ekenäs. Ha de bra så hörs vi kanske senare.


Av Cassandra - 23 november 2010 17:59

Hmm har börjat fundera på en sak. Mittiallt skickar en konstig nummer ( som man inte har nån aning om vem e ) Hei. Hej skriver man tillbaka och funderar vem personen är. Konversationen fortsätter och efter några sms så frågar personen "?" om vi ska ta kaffe någon dag. Öhhhh sku man veta vem personen e så sku de va lite lättare att svara på en sån fråga.. Man kan ju också fundera var alla dessa konstiga människor får min telefon nummer, eftersom jag har privat nummer och man får den inte via find.   


Vad har vi gjort idag då?


Sett på "kommisarie Späck",en humoristisk film som efterliknar Kommisarie Beck. Fast denna är jävligt rolig, rekomenderar verkligen!   

Här får ni en trailer på filmen:


Lämna gärna en kommentar vad ni tyckte om filmen. 

Ha en bra kväll   

Av Cassandra - 22 november 2010 17:30

Hejsan svejsan. Hur lever livet? Med mig e de riktigt bra om man bortser från min mage som har krånglat nu en vecka   och varit sjuk


Vad har hänt idag då?

  • tänkt köra in i ett stängsel , det var bara några milimeter ifrån
  • ätit Smakis äckliga spyor kryddat med hår
  • hållit mitt föredrag om alkoholdemens, de gick helt bra.
  • kört hem , handlat och myst   


Nu ska jag skriva klart mitt svenska refereat om "våld är aldrig barnets fel"

Kom gärna med förslag vad ni vill att jag skriver i bloggen! Ska jag börja med mera bilder, eventuellt videoblogga? Lämna en kommentar och säg vad ni tycker.   


Ha en bra kväll så hörs vi igen

Av Cassandra - 19 november 2010 13:30


  

Släng gärna en kommentar vad ni tycker  


Av Cassandra - 19 november 2010 11:11

Godmorgon på er.   

 

Äntligen ha ja vaknat , men de va skönt att sova lite längre. Ska snart hoppa i duschen och sen fixa mig klar. Vart ska jag sen då?  Joo , tänkte åka till karis ( musti & mirri) och se på bäddar till katter.    

Sen ska jag till Ekenäs igen, efter    och sen hem igen. Ha de bra så hörs vi igen. Och kör försiktigt om ni tar er ut på vägen


 

Av Cassandra - 18 november 2010 15:33


Hej hopp    Vaknade imorse att de va 3-5 cm snö på marken, usch tänkte ja då. Hah körd nästan 50-60 hela vägen till skolan , tog ju 16 minuter bara att slippa till Neste. Fick stressigt att hinna till skolan men efter många om och men så hann jag i tid. Skippa finskan idag och drog till Salo med "J". Skojjig och slishig dag. De har ju börjat me julpyntet redan i stora varuhusen, lite tidigt kanske efter som de e först nästa vecka som de  e lilla jul. Sen åkte vi in till Ekenäs, släppte av "J" och kom hem.

Ska snart börja me maten, blir korvsoppa idag   


Ha en bra kväll och kör försiktigt om ni far på vägarna   

Av Cassandra - 17 november 2010 18:43

Hej hopp   

 

Hur e de med er? Me mej e de super duper bra, fick pengar från Kela idag. Hade fått de redan på måndagen och så stressade vi i onödan hela gårdagen  vartifrån vi sku skita pengar till min mörkerkörning , men vi fick de ordnat.

Vi fick ut våra engelska tenter idag, hade 1- men till nästa tent så ska jag nog fan läsa. Kan ju inte få underkänt i engelska , de som ja allti ha haft bättre i än båda finskan och svenskan.

Kom precis hem... Vart ha jag varit då?

Ha varit ut och vandrat i byn med "P". Känns skönt nu efteråt.   

 

 

Vad händer nu då?

- Se på Ice age 2 , mysa och äta popcorn

Ha en bra kväll!   


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards