Cassandras

Alla inlägg under oktober 2010

Av Cassandra - 31 oktober 2010 19:24

Godkväll , ladies and ladiesfriends.   

 

Oj vilken dag. Först vakna vi imorse halv nie tiden ( men sen kom vi på at klockan bara va halv 8 eftersom man sku vända tillbaka klockan en timme) sen såg vi på Saw IV. Sen efter de så for vi in till stan och handla , och efter blomma åt Linda.

När vi kom hem så laga gulle så god mat, rostbiff med klyftpotatis + brunsås och kokta morötter. Alltså nam, vet int när jag senast sku ha äti  sådär god mat.

 

 

Sen efter de så fixa vi oss klara för kalas. Fick en liten tös i famnen på kalaset och nu har jag grym babyfeber. Dom e så söta    

Nu har vi precis kommit hem, lagat färdigt ugnsäpplena och väntar nu att ugnen ska bli varm. Mums    

Älskar verkligen mitt liv just nu!   

Ha de bäst ni med :)

 

Av Cassandra - 30 oktober 2010 18:41

Hello ladies and ladiesfriends   


Har varit till kotipizza och äta idag, och ojoj vad gott de var. Nu har vi precis sett på Ondskan , de e nog en så bra film de. Vad ska de hända nu då? Funderar på hurdan make-up som man ska laga till kvällen, skulle va roligt att prova på någott nytt, men tror jag ska sota ögonen lite extra ikväll. Börjar bli en tid sen sist.


Ha de bra, hörs imorgon   

Av Cassandra - 30 oktober 2010 12:13

Lördag morgon, vakna tidigt idag och sedan åt vi moroginmål och såg på Saw III. Ha sett ettan och tvåan igår så passade bra. Måste ju bli fyran nu som nästa.

 

Happy Halloween förresten, vad har ni för planer för idag? Själv tycker jag att de sku va roligt att fara ut idag. Får se hur de blir me den saken. Nu ska jag hoppa i duschen. Hörs senare.     

 

halloween2.jpg halloween pranks image by thomasc_03

Av Cassandra - 29 oktober 2010 13:28


Skönt med veckoslut!

 

Idag var jag bara en lektion i skolan, orkade inte med fysiken så jag skippa den och for med Jonna till stan istället.  Inte så många butiker uppe på en fredagmorgon kl. 8. Men Jonna for in till k-market och köpte lite godis så att vi sku klara oss tills skolan började. Sen va vi på kaffe till Karl de mumma. Där satt vi en god stund o prata skit och såg på folk som körde över torget.

Fick ut min matte tent idag i skolan också, hehe den gick som väntat, underkänd. Men läraren sa att man inte behöver gå på omtent nu för denna gång, man måste iställe få minst 1 ½ i nästa tent för att få hela kursen godkänd.

Nu ska jag städa lite och sen ska jag vänta på att min käraste kommer hem, sedan ska vi åka in till stan och handla något att äta.

 

Hörs senare! Puss  

Av Cassandra - 28 oktober 2010 20:27

Hejsan svejsan.

Händelserik vecka, därför en dålig uppdatering. Har läst på min matematik tent ( som jag har skrivit nu och kan lova att jag är underkänd i) , lagat ett arbete i fysiken. Gillar inte alls fysik, eftersom jag tycker de e så onödigt att veta vad Gallileo Gallilej gjorde för ja ... mååååånga år sen. Inte behöv man endå tänka så mycke på han som närvårdare.


Igår var jag med Jonna till Salo, de var helt en sån där impuls resa. Hon sku ha keramik pumpor att ha ljus i, och de fanns ju ingenstans i Ekenäs. Som vanligt, vad finns de nu i den här stan när man behöv någo. Efter några timmars letande så hitta hon sina pumpor o utbrast " oooj ja e så glad nu att ja sku kunna krama dej". Sen åkte vi hem o ja släppte av hon i Bjärnå o fortsatt själv hem mot Tenala o gulle.   


Idag i skolan såg vi på Ondskan, verkligen bra film. Fast den var så grym.



Vad tycker ni om Ondskan? Andra bra film förslag?

Nej men nu ska jag gå och lägga mig, sweet dreams everyone   

Goodnight

Av Cassandra - 25 oktober 2010 14:21

Vad gjorde du kl 08 imorse: Sovde

Vad gjorde du för 15 min sedan: Duschade

Det senaste någon sa till dig: puss puss hej.

Vad har du druckit idag: Te. coca-cola

Vad var det senaste du åt: yoghurt (danone)

Vad var det senaste du köpte: ny vinterrock

Vad är det för färg på din ytterdörr: Vit

Vad är det för väder hos dig nu: fint höstväder

Tror du på kärlek vid första ögonkastet:Jo

Sover du tungt: Jo de gör jag nog

Drömmer du mardrömmar: Ibland

Trivs du med ditt jobb: Fattig studerande för tillfälle, men helt okej

Favoritklädsel: Jeans + topp

Vad ser du om du tittar till höger: en vit vägg :S

Vad ska du göra härnäst: Sminka mig

Höger eller vänsterhänt: Högerhänt

Humör just nu: Glad

Favoritgodis: Choklad

Kläder just nu: Pyjamasbyxor + topp

Sommarplaner: Jobba :)

Hur många kuddar sover du med:

Spelar du något instrument: Nejp

Morgon eller nattmänniska: Morgonmänniska

Vad är viktigast för dig: Min sambo

Är du kittlig: JOdå

Snarkar du: Ibland kanske?

Stjärntecken: Lejon

Äckligaste insekten: Myror

Längtar du mest efter just nu: Min sambo som slutar jobbet om en halv timme   


                                                                         


Av Cassandra - 22 oktober 2010 12:31

 Hej igen, har haft en liten bloggpaus    Är så glad och lycklig som jag inte har varit på länge. Man kan inte säga att de "hemska tankarna" är bortblåsta men de kommer inte lika ofta som tidigare. Börjar hitta ett ljus i livet nu efter alla dessa år i mörka tunneln. Känns verkligen bra. Älskar verkligen allt nu, min underbara sambo, djuren , familjen och allt annat med   


Tänk att det snöar , och det är 22 Oktober. Borde fara och inhandla en vinterrock så småningom. Och byta till vinterdäck på bilen. Skall se om jag skulle få låna en paketbil så att jag kan hämta mina vinterdäck från mammas.


Ska lägga in lite bilder på kaninen vår, Ludde som jag nämnde tidigare att han heter.

  

Han är så söt. Inte kan jag ju lämna han utan "mamma".

Nu ska jag fixa håret och sen till Exakt och se på min Onlyrock. Ha en underbar fredag.

  

Av Cassandra - 9 oktober 2010 21:16

Saknaden.

Vad ska jag göra utan dig?
Inget kan få dig tillbaka nu.
Tårar rinner ner för min kind.
Alla minerna kommer alltid vara här.

Min saknad är så stor.
Jag försöker se upp till himmelen.
Jag gråter ofta.
Allting var så underbart.
Jag hade allt men nu är det borta.
Ingen kan ta din plats i mitt hjärta.

Är du här hos mig nu?
Jag lever och du lever inom mig.
Jag ser dig när jag blundar
Vill du vaka över mig?
Kan du höra mig?
Välsigna alla steg jag tar.

Du såg på mig att jag var rädd.
Du log mot mig en sista gång.
Du togs bort från mig alldeles för tidigt.
Du gav mig allt.
Du lever kvar i mig.

Som en lugn och stilla bris.
Det är inte regn som faller.
Kärleken föds.
Var är du?
Jag mins den dagen.
Jag skulle göra vad som helst för att få vara i din famn igen.

Jag vaknar ensam och möts av tystnad.
Ännu en dag vaknar jag med tystnaden igen.
I samma stund ser jag sanningen jag ska leva utan dig.
som en våg kommer saknaden och den sköljer över mig.


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards